maandag 1 augustus 2011

Islas de Cies

Na Vigo op twee verschillende plaatsen voor anker gegaan: in de rustige baai Ensenada de San Simon en in de blijkbaar populaire strandlocatie van Ensenada de Limens. In beide gevallen maar zeer korte tochtjes.
Onderweg naar Ensenada de San Simon snel potdichte mist. Met radar en elektronisch kaart m'n weg kunnen vinden. De mist brak net op het moment toen ik bij de hangbrug aankwam.


Bij het ankeren voor het eerst een neuringlijn gebruikt om te kijken hoe hiermee om te gaan. Echter bij kentering en wind dwars op de stroom drijft de boot keurig over deze lijn heen. Eens kijken hoe dit te voorkomen.
Onderweg naar Ensenada de Limens dankzij m'n wifi antenneversterker nog m'n email opgehaald toen ik langs de haven van Punta Lagoa voer. Bij de baai was het een drukte aan geankerde boten. Tja, het is zondag, vakantie en nog zonnig ook. Op een grote boot was er blijkbaar een houseparty, eh.. boatparty aan de gang. Dansende tieners op het dek en iedereen in de baai moest meeluisteren. 's Avonds werd het rustig: het feestje was afgelopen en ik was nog de enige die voor anker lag.


1 aug 11. He he, eindelijk naar de Islas de Cies. Voor anker gegaan bij Playa das Rodas. Met vele ferry's worden grote massa's mensen uitgeladen. Gelukkig ook 's avonds weer ingeladen alhoewel er zelfs een camping is. 
Met Bebe naar het strand gegaan enn daar de wandelroute naar Faro de Cies gepakt. Doordat ik al in de ochtend aan het lopen was, was het nog redelijk rustig. De route gaat door de bossen en langzaam klim je steeds verder.


Het uitzicht over het zuidereiland (Isle de San Martin) wordt steeds fraaier. Uiteindelijk een slingerroute naar de vuurtoren zelf.




Ik had in Vigo mijn kledingassortiment aangevuld met artikelen voor zonnig weer zoals een 'fraaie' hoed. Ik wilde jullie dit stukje haute couture (of is het 'hoed couture'?) niet onthouden.