donderdag 21 juli 2011

Ria de Muros

Er wordt komende dagen veel wind verwacht. Daarom wil ik naar Ria de Muros. Bij vertrek is het nog 3 Bft. Gelukkig neemt de wind snel toe tot Noord 5 Bft zodat ik wat snelheid maak en ik geen last van de deining heb. Onderweg de beroemde en beruchte Kaap Finisterre gepasseerd.


Ria de Muros is ruiger dan Ria de Camarinas; meer en hogere rotsen en minder naaldbomen.


Overigens, toen het nog niet zo helder was kreeg je vanaf een grote afstand het gevoel dat je aan het kijken was naar zo'n 30 minuten schilderstuk van Bob Ross. Laag over laag en hoe meer op de voorgrond hoe donkerder de kleuren.


Gekozen om in de haven Portosin te liggen. Dit omdat ik een bezoek aan Santiago de Compostela wil brengen. Terloops gehoord dat je voor de eilanden Cies en Ons een vergunning nodig hebt om er te mogen ankeren. Er wordt grondig gecontroleerd en indien je geen vergunning hebt krijg je een boete van 6000 euro. Het havenkantoor in Portosin gaat er een voor me regelen. Of ik het ga gebruiken hangt van het weer af.  De vergunning heb ik pas a.s. maandag.