zaterdag 9 juli 2011

In Falmouth

De afgelopen dagen in Falmouth het lekker rustig aan gedaan. Nog veel kleine verbeteringen op de boot aangebracht. De tuiger A2 Rigger is langsgeweest en m'n windmeter werkt nu eindelijk na 2 jaar. Ook zijn de zalingen goed gepositioneerd en vastgezet. Daarnaast lezen,  weer op de banjo oefenen en kleren wassen (wasmachine = puts; wasdroger: lijntje in de wind).


Het weer is wisselend geweest; redelijk frequent buien gehad met stevigere winden. Nu is het licht bewolkt.


Redelijk veel contact met m'n steigergenoten. Peter een oude, pezige bergbeklimmer in een heel klein bootje 'Green Molly' en Anna en Dough met hun Contesse 'Fly Anna'. Juist Anna heeft een behoorlijk hoog Mrs. Bucket-gehalte. 's Avonds was ik uitgenodigd voor een drankje en dus stap ik in m'n zeilkloffie aan boord. Echter Anna zat er volledig opgemaakt met haar parelketting om en animeerde de vier genodigden op een Bucket-achtige manier. Prachtig om mee te maken maar ik was weer blij om alleen om m'n eigen boot te zijn.
Voor de ontspanning ook naar de film gegaan; natuurlijk was dit Pirates of the Carribean. ;-) 


Net de laatste weersverwachting bekeken. Het ziet er de komende vijf dagen redelijk goed uit. Geen echt gestabiliseerd Azoren Hoog naar voldoende positief. Daarom besloten om morgen richting Ria de Camarinas in Spanje te vertrekken. Dit ligt net iets boven Kaap Finisterre. Uitwijkhavens zijn La Coruna en Gijon. De afstand is zo'n 550 NM dus ik verwacht er vijf dagen over te doen. Ik ga echter niet rechtstreeks maar ik blijf zo'n 40 NM ten westen van de directe koers. Dit om commerciƫle scheepvaart te ontlopen en 'hoogte' te winnen voor het geval er toch een depressie met harde SW-wind me gaat irriteren.
Net de laatste inkopen gedaan waaronder sla en wortelen maar ook koekjes.