zaterdag 28 april 2012

St. Maarten II


De wind zat tijdens onze terugtocht naar St. Maarten nog steeds in de zuidhoek. Met een windkracht 5 tegen was het kruisen geblazen. Voor mijn gevoel was dit langgeleden. We hadden besloten om naar de hoofdstad Philipsburg te gaan en kwamen daar op het eind van de middag aan. Na een zeer onplezierige nacht (golven dwars op de windrichting) de stad verkend. Het is één grote toeristische locatie die zich richt op de cruiseschepen (1 tot 3 stuks per dag). 
Tax free inkopen is de enige trekpleister. Zelfs ik ben gezwicht en heb een nieuw horloge gekocht. Eerst op internet naar de prijzen gekeken en dan daar ver onder onderhandeld. Voor Gette was het walhalla voor inkopen voor haar boetiek. Zeker toen we een winkel zagen die vanwege een opheffingsuitverkoop alle kledingstukken voor 2 US$ wegdeed. Deze aankopen kregen we met moeite gestouwd. Het uiteindelijk resultaat was: 1 grote roltas (formaat: 1 m x 50 cm x 40 cm); een kleinere, uitpuilende koffer die net voldoet als handbagage, een zeer grote propvolle  schoudertas en wat los klein spul om in de handen te dragen. Om dit resultaat te bereiken droeg ze nu wel 2 spijkerbroeken en 2 truitjes over elkaar. Op het vliegveld werd wel overgewicht van de roltas opgemerkt maar gelukkig zonder bijbetaling (er is ook geen probleem bij Customs van St. Vincent geweest). Na afscheid op het vliegveld is Richard wederom weer alleen en gaat de laatste voorbereidingen voor de grote tochten treffen.
De laatste dagen merkte ik dat ik wederom een verkoudheid had opgelopen; ik kreeg uitslag op mijn lichaam. Gelukkig niet jeukend maar het werd wel steeds meer. Ik had al mijn toverdoos met pillen geopend en was gestart met een medicijn tegen allergie. Omdat ik dit probleem toch voor de grote tochten onder controle wil hebben ben ik maar naar de locale huisarts gegaan. De oorzaak was volgens de arts niet duidelijk maar het was in ieder geval geen allergie of virusinfectie. Mogelijk contact met vervuild water en/of een bacterie-infectie. Mijn pillentoverdoos is nu uitgebreid met twee nieuwe varianten. Nu maar hopen dat het werkt.

Net de laatste verse inkopen gedaan. Morgen 1 mei 2012 vertrek ik naar Bermuda. Ik verwacht over deze tocht van 860 NM zo'n 7 dagen te doen. Ik heb er zin in!!