donderdag 30 juni 2011

Nieuwe start

M'n bedoeling was om schuin richting Noord Hinder te steken maar de wind ging te veel in het westen staan. Dan maar via België. Van slaapjes zal het dan niet komen. Het weerbericht gaf aan: kleine kans op een bui in district Thames. Later in de avond: ja hoor een zwarte lucht. Nou, dat is dan de regen. Ik was er echter niet gerust op omdat de wolken niet vlak aan de onderkant waren maar van die 'rafels' hadden. Snel de genua flink ingedraaid en toen ik bezig was met een rif te zetten begon het om me heen te flitsen en donderen. Al gauw keiharde regen met zicht van zo'n 50 meter ; 7 Bft (schatting) en bliksem. 
Gelukkig zat ik niet midden in een scheepvaartgebied maar ten NW van Vlissingen.
De wind zwakte nadien te ver af om zeilend door te gaan. Bestemming Zeebrugge.
Mijn god: Zeebrugge is vreselijk om je 's nachts in de haven te oriënteren. Dankzij de elektronische kaart m'n weg gevonden maar als ik het zelf had moeten doen.....
02:30 lag ik vast en zo sliep ik ook.