maandag 20 juni 2011

Voorbereidingen

Pas op 26 mei 2011 de beslissing genomen: ik ga een rondje Atlantische oceaan varen!
Om zo ideaal mogelijk qua weer te zitten wil ik voor 1 juli 2011 losgooien. Dus 'vertrekkersstress' in slechts 1 maand gepropt. Dat wil zeggen: ontslag nemen; huur opzeggen; inboedel opslaan; verzekeringen en financiĆ«n regelen of herzientandartsbezoek; inentingen; operatie ondergaan; boot klaar maken; nadenken over route; zeekaarten en pilots aanschaffen; postadres regelen; overzetten adres en emailadres; etc, etc. En natuurlijk afscheid nemen!


Ik kan nu melden: het lukt in slechts een maand! Wel belangrijk is het feit dat mijn boot al behoorlijk klaar was en er eigenlijk alleen nog relatief kleine aanpassingen nodig waren. Zo'n maand is echter niet de leukste maand. Veel regelen en jagen om het op tijd gerealiseerd te krijgen. De voorpret is dan ook veel minder dan wanneer je veel meer tijd hebt. Maar ja; het vooruitzicht is en blijft hetzelfde! Per dag vaar ik in mijn gedachten vele malen uit.